امید بخش ترین آیه
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

امید بخش ترین آیه

 

حضرت على عليه السلام روزى رو به سوى مردم کردند و فرمودند: به نظر شما اميد بخش ترين آيه قرآن کدام است؟

(بعضى گفتند: خداوند هرگز شرک را نمى بخشد و پائين تر از آن را براى هر کس که بخواهد مى بخشد (سوره نساء آيه 48)

امام فرمود: خوبست ولى آنچه من مي خواهم نيست.

بعضى گفتند: هر کس عمل زشتى انجام دهد يا بر خويشتن ستم کند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحيم خواهد يافت (سوره نساء آيه 110)

امام فرمود: خوبست ولى آنچه من مى خواهم نيست.

بعضى ديگر گفتند: اى بندگان من که دراثر گناه، بر خويشتن زياده روي کرده ايد، از رحمت خدا مايوس نشويد در حقيقت‏ خدا همه گناهان را مى‏آمرزد که او خود آمرزنده مهربان است (سوره زمرآيه53)

امام فرمود: خوبست ولي آنچه من مى خواهم نيست.

بعضى ديگر گفتند: پرهيزکاران کسانى هستند که هنگامى که کار زشتى انجام مى دهند يا به خود ستم مى کنند به ياد خدا مى افتند، از گناهان خويش آمرزش مى طلبند و چه کسى است جز خدا که گناهان را بيامرزد (سوره آل عمران آيه 135)

باز امام فرمود: خوبست ولى آنچه من مى خواهم نيست.

در اين هنگام مردم همهمه کردند و گفتند: به خدا سوگند ما آيه ديگرى در اين زمينه سراغ نداريم.)

امام فرمود: از حبيب خودم رسول خدا شنيدم که فرمودند: اميد بخش ترين آيه قرآن اين آيه است: (سوره هود آيه 118)

 

نماز را در قبل و بعد از ظهر و بخشي از شب به پادار

که خوبي ها، بدي ها را نابود مي کند

اين تـذکـــري است بـــراي آنـان کـــه اهـل تـذکـرنـد.

 

و فرمود: اى على! آن خدايى که مرا به حق مبعوث کرده و بشير و نذيرم قرار داده يکى از شما که برمى‏خيزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مى‏ريزد، و وقتي با قلب خود متوجه خدا مى‏شود از نمازش کنار نمي ‏رود مگر آنکه از گناهانش چيزى نمى‏ماند، و مانند روزى که متولد شده پاک مى‏شود، و اگر بين هر دو نماز گناهى بکند نماز بعدى پاکش مي‏کند، آن گاه نمازهاى پنجگانه را شمرد.

بعد فرمود: يا على جز اين نيست که نمازهاى پنجگانه براى امت من حکم نهر جارى را دارد که در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع کسى که بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب بشويد؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همين حکم را دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

سهيلا
ساعت12:07---26 فروردين 1391
قشنگ بود.

نازنين
ساعت7:06---24 فروردين 1391
چقدر قشنگ بود.وااااااااااااااااااااااااا

محمد
ساعت14:52---23 فروردين 1391
بسيار زيباست. خيلي عالي و بجاست.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: نمـاز،شـاهراه ارتباط با خـدا، داستــان،حـدیث،آیـــه، ،
:: برچسب‌ها: داستان زیبا درباره نماز, نماز, امید بخش ترین آیه, امام علی(ع),