حجاب بین خود و خدا را برداریم
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

حجاب بین خود و خدا را برداریم

 

پروردگار بخشنده و مهربان بسيار به ما نزديك است، ولى ما از او دوريم . نبايد او را در بيابانها، قله كوهها يا در فراز آسمان جستجو كنيم، او هر جايى كه انسان باشد حاضر است، او قائم، قيّوم و حىّ‏ است، مى‏شنود و مى‏بيند . همانگونه كه در قرآن هم آمده: "نترسيد من با شما هستم، مى‏شنوم و مى‏بينم."

در واقع ما هستيم كه از او دور افتاده‏ايم، خداوند مى‏فرمايد: "و چون بندگان من از دورى و نزديكى من از تو مى‏پرسند، بدانند كه‏ من به آنها نزديك خواهم بود . هر كه مرا خواند دعاى او را اجابت كنم ‏. پس بايد دعوت مرا بپذيرند و به من بگروند، باشد تا به سعادت راه‏يابند."

ما انسانها بخاطر حجابهايى كه بين خود و خدا ايجاد كرده‏ايم، از او دور افتاده‏ايم . آفتاب هر روز بر پهنه شرق و غرب مى ‏تابد، و لكن درِ اتاق ‏اگر بسته باشد و اگر پرده‏اى بر روزنه‏ هاى موجود در و ديوار آويخته شده‏ باشد نفوذ نور را غير ممكن و افراد داخل اتاق را از نور محروم ‏مى‏سازد.

همين گونه است رابطه ما با خداوند متعال، ما هستيم كه از او دور افتاده ‏ايم زيرا پوشيده از حجابهاى دنيوى هستيم . دنيا بزرگترين ‏پرده و حجاب بين انسان و پروردگارش مى‏باشد، همانگونه كه پيامبراكرم‏ صلى الله عليه وآله مى‏فرمايند: "محبّت دنيا رأس هر خطائى است."

بدتر و زشت ‏تر از آن خودخواهى انسان است، كه فرد خود را در آن‏ حبس كرده است و تا وقتى كه از اين زندان رهايى نيابد به حقيقت ‏نمى‏رسد.

و به همين خاطر است كه در دعاى ابوحمزه ثمالى مى‏خوانيم: "بدان كه تو براى اميدواران موضع اجابت هستى، و براى غم ‏داران‏ در كمينگاه يارى رساندن هستى... و همانا رونده بسوى تو به تو نزديك است، و تو از خلق خود پنهان نيستى، مگر اينكه اعمالشان‏ حجابى براى آنها باشد..."

 



نظرات شما عزیزان:

نازنين
ساعت13:35---3 ارديبهشت 1391
خودمون حجابيم.

سهيلا
ساعت11:38---3 ارديبهشت 1391
خدا در قلب همه ي انسان هاست.مهم اينه كه دركش كنيم.

ساسان جیگره
ساعت23:26---2 ارديبهشت 1391


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: