چرا از خدا روی گردانیم؟!
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

چرا از خدا روی گردانیم؟!

 

خداوند تبارک و تعالی می فرماید: به عزت و جلال و بزرگواری و رفعتم سوگند که آرزوی هر کس را که به غیر من امید بندد به نومیدی قطع کنم .

او در گرفتاری ها به غیر من آرزو می بندد در صورتیکه رفع گرفتاری ها به دست من است؟ و به غیر من امیدوار می شود و در فکر خود در خانه جز مرا می کوبد؟ با آنکه کلید همه درهای بسته نزد من است و در خانه من برای کسی که مرا بخواند باز است .

کیست که در گرفتاری ها به من امید بسته و من امیدش را قطع کرده باشم؟ کیست که در کارهای بزرگش به من امیدوار گشته و من امیدش را از خود بریده باشم؟

من آرزوهای بندگانم را نزد خود محفوظ داشته و آنها به حفظ و نگهداری من راضی نگشتند و آسمان هایم را از کسانیکه از تسبیحم خسته نشوند (فرشتگان) پر کردم و به آنها دستور دادم که درهای میان من و بندگانم را نبندند، ولی آنها به قول من اعتماد نکردند .

مگر بنده نمی داند که چون حادثه ای از حوادث او را بکوبد کسی جز به اذن من آنرا از او برندارد . پس چرا از من روی گردانست . من با جود و بخشش خود آنچه را از من نخواسته به او می دهم، و او کفران نعمت می کند، سپس آن را از او می گیرم و او برگشتنش را از من نمی خواهد و از غیر من می خواهد؟ او درباره من فکر می کند که ابتدا و پیش از خواستن او عطا می کنم ولی چون از من بخواهد به سائل خود جواب نمی گویم؟

مگر من بخیلم که بنده ام مرا بخیل می داند؟ مگر هر جود و کرمی از من نیست؟ مگر عفو و رحمت دست من نیست؟ مگر من محل آرزوها نیستم؟

اگر همه اهل آسمانها و زمینم به من امید بندند و به هر یک از آنها به اندازه امیدواری دهم ، به قدر مورچه ای از ملکم کاسته نشود . چگونه کاسته شود از ملکی که سرپرست آن هستم؟ پس بدا به حال آنها که از رحمتم نومیدند و بدا به حال آنها که نافرمانیم کنند و از من پروا نکنند .

 



نظرات شما عزیزان:

اجابت دعا
ساعت8:29---10 آذر 1393
ممنون خدا خیرتون بده ازشون استفاده کردم

نازنين
ساعت19:20---30 ارديبهشت 1391
آدم از خودش خجالت مي كشه.

محمد
ساعت17:14---30 ارديبهشت 1391
متن بسيار تأثير گذاريه.دستت درد نكنه.
راستي اين كه در متن هاي طولاني كه مي نويسي مطالب اصليشو پررنگ مي كني خيلي كار با سليقه اييه براي كساني كه حوصله ندارن همشو بخونن.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: تـوکـل،تسـليم،امـيد،حکمت، شعر،جمله زیبا ، ،
:: برچسب‌ها: جملات زیبا درباره خدا, خدا, توکل, امید, درباره امید به خدا, خدا,