من وضو با تپش پنجره ها می گیرم
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

من وضو با تپش پنجره ها می گیرم


من مسلمـانم
قبله ام يك گل سرخ
جانمازم چشمه مهرم نور
دشت سجّاده من

من وضو با تپش پنجره‌ها مي‌گيرم
در نمازم جريان دارد ماه
جريان دارد طيف
سنگ از پشت نمازم پيداست
همه ذرات نمازم متبلور شده است
من نمازم را وقتي مي‌خوانم
كه اذانش را باد گفته باشد سر گلدسته سرو
من نمـازم را پـي تكبيره الاحرام علف مي‌خـوانم
پي قد قامت موج كعبــه ام بـر لـب آب
كعبه ام زير اقاقي ‌ها ست
كعبه‌ ام مثل نسيم مي‌رود باغ به باغ مي‌رود شهر به شهر
حجـــرالاسود من روشنـــي باغچــــه است

سهراب سپهری



نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت19:34---4 خرداد 1391
از اينكه درباره ي نماز هم مطلب ميذاري ممنونم.دوستان خيليل بهش نياز دارن.عالي بود.

ساسان جيگره
ساعت19:30---4 خرداد 1391
اين مش سهرابم گاهي بعضي حرفاش قشنگ بوده ها

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: نمـاز،شـاهراه ارتباط با خـدا، شعر،جمله زیبا ، ،
:: برچسب‌ها: شعر زیبا درباره نماز, شعر سهراب سپهری, شعر, درباره نماز,