پاداش پیروی از خدا و رسول
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

پاداش پیروی از خدا و رسول

 

مردي از انصار نزد پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم رفت و گفت: «اي رسول خدا! من طاقت دوري شما را ندارم . گاهي همين که به خانه مي‌رسم، به ياد شما مي افتم و خانه و خانواده را رها مي‌کنم و به سوي شما مي آيم تا چشمم دوباره به جمال شما روشن شود . اکنون در اين فکرم که در روز قيامت وقتي شما در بهشت به بالاترين مقام مي رسيد، من چگونه به شما دست يابم.» پس از اين سخنان، آيه 69 سوره نسا بر پيامبر فرود آمد:


«و من يطع الله و الرسول فأولئک مع الذين انعم الله عليهم من النبين
و الصديقين و الشهداء و الصالحين و حسن اولئک رفيقا»

آنان که از خدا و رسول او پيروي مي کنند

(در روز قيامت) با کساني هستند که خداوند به آنها نعمت بخشيده است:

پيامبران (انبياء) و راستان (صديقان) و شهدا و نيکوکاران (صالحان)،

که رفيقان و همنشيناني نيکو هستند.


رسول خدا آن مرد را فرا خواند و اين آيه را برايش خواند و به او بشارت همراهي با خود در بهشت را داد.


بحارالانوار، ج17، ص14 مجالس (شيخ طوسي)

 



نظرات شما عزیزان:

سهيلا
ساعت12:18---6 تير 1391
خدا به هممون توفيق بده تا از همراهان پيامبر در بهشت باشيم.يعني ميشه

سهيلا
ساعت12:16---6 تير 1391
خدا به هممون توفيق بده تا از همراهان پيامبر در بهشت باشيم.يعني ميشه

محمد
ساعت12:12---6 تير 1391
احسنت.خيلي عالي بود.

206
ساعت9:36---5 تير 1391
سلام وبلاگ خوبییییییییییییییی داری ممون از اسم خوبی که انتخاب کردییییییییییییییییییییی بیهم سر بزن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: مطالب زیبا درباره خدا, خدا, پیروی از خدا و رسول, رسول خدا,