ماه رمضان (قسمت دوم)
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

ماه رمضان (قسمت دوم)

 

سخنان پيامبر صلی الله علیه و آله

درباره ماه مبارك رمضان در اواخر شعبان (قسمت دوم)

 

مردم! شما زنداني اعمال خود مي باشيد، با استغفار خود را آزاد كنيد . پشتهايتان از گناه سنگين است با طولاني نمودن سجده هاي خود آن را سبك نماييد . بدانيد خداوند به عزت خود سوگند خورده است كه سجده كنندگان و نمازگزاران را عذاب نكند و در روزي كه مردم براي پروردگار جهانيان بر مي خيزند، آنان را با آتش نترساند .

مردم! كسي كه به مؤمن روزه داري افطار بدهد،‌ ثواب آزاد كردن يك بنده و آمرزش گناهان گذشته خود را دارد . عرض كردند: رسول خدا! همه ما نمي توانيم اين كار را انجام دهيم . حضرت فرمودند:‌ از آتش بپرهيزيد، گرچه با نيم دانه خرمايي . از آتش بپرهيزيد، گرچه با جرعه آبي .

مردم! هر كدام از شما كه اخلاق خود را در اين ماه اصلاح كند، روزي كه در صراط پاها مي لغزد، جوازي بر صراط خواهد داشت . و هر كدام از شما كه بر بنده و كنيز خود آسان بگيرد،‌ خداوند در حساب بر او آسان خواهد گرفت .

كسي كه شر خود را در آن باز دارد،‌ خداوند در روزي كه او را ببيند غضب خود را از او باز مي دارد . كسي كه يتيمي را بزرگ بدارد، ‌خداوند در روزي كه او را ببيند او را بزرگ خواهد داشت؛ و كسي كه در اين ماه صله رحم كند، خداوند روزي كه او را ببيند او را به رحمت خود وصل مي كند . كسي كه در آن قطع رحم كند، خداوند روزي كه او را مي بيند رحمت خود را از او قطع خواهد نمود . و كسي كه يك نماز مستحبي بخواند خداوند براي او خلاصي از آتش مي نويسد . و كسي كه عمل واجبي انجام دهد ثواب كسي كه هفتاد واحب را در ماهي غير از اين ماه انجام دهد،‌ خواهد داشت . و كسي كه در اين ماه زياد بر من صلوات بفرستد، روزي كه ترازوها سبك است، خدواند ترازوي او را سنگين مي نمايد . و كسي كه يك آيه از قرآن بخواند، مانند پاداش كسي كه قرآن را در ماهي غير از اين ماه ختم كند، خواهد داشت ...

 



نظرات شما عزیزان:

ساسان جيگره
ساعت11:36---7 مرداد 1391


farzaneh
ساعت10:39---2 مرداد 1391
سلام عزیزم

با یه دلنوشته غمگین به روزم


alireza
ساعت20:50---1 مرداد 1391
لینکت کردم لینکم کن.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: روزه، سپــــــر آتـش جهنـم، روایـت،حــدیث،آیــــــه ، ،