راه و رسم بندگی
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با خدا آشتی کنیم ؟

ن : ف م

راه و رسم بندگی



در زمانهای قديم شخص ثروتمندی غلامی خريد و به منزل آورد و در منزل از او پرسيد :

نام تو چيست ؟
غلام گفت : هرچه صدايم كني !

پرسيد : چه كار بلدي ؟
غلام گفت : هر كاري بگوئي انجام ميدهم !

پرسيد : چه غذائي ميخوري ؟
غلام گفت : هر چه بدهي ميخورم !

پرسيد : كجا مي خوابي ؟
غلام گفت : هر كجا  بگویي مي خوابم !

آن مرد با ناراحتي گفت : تو مرا مسخره كرده اي ؟ اين چه جوابهایي است كه مي دهي ؟
غلام گفت : مگر نه اين است كه من بنده شما هستم ؟

آن مرد گفت : بله !
غلام گفت : كدام بنده اي به صاحب خود ميگويد : به من فلان غذا را بده و مرا فلان اسم صدا كن و فلان كار را به من بده و فلان محل را براي خواب من آماده كن و ...
صاحب من شما هستي و هر کاری بگویی اطاعت می کنم چون کار من فقط اطاعت است.

آن مرد باخود فكر كرد و پيش خود گفت : اگر راه و رسم بندگي اين است كه غلام مي گويد ، پس چطور من بندگي خدا را ميكنم ، كه هي ميگويم چرا اين را به من ندادي و فلان چيز را به من بده و من را اينکاره کن .... هي دستور مي دهم .....و چرا و چرا ؟....
 



نظرات شما عزیزان:

سهيلا
ساعت16:35---7 اسفند 1390
چه غلام با حالي بوده.

نازنين
ساعت12:29---20 بهمن 1390
ببين چقدر خدارو قبول داره.
ماها بايد خجالت بكشبم.


محمد
ساعت9:12---2 بهمن 1390
'گاهي وقت ها ما از كساني درس ميگيريم كه هيچ وقت توقع چنين درسي رو از اونها نداريم.غلام و برده يا بچه يا يك حيوان گاهي وسيله پند گرفتن ما ميشوند.

زيبا بود.پاسخ:ممنون.


محمد
ساعت2:26---29 دی 1390
ریبا بود دوست گرامی ممنون دوسب داشتین از وبلاگ من هم دیدن کنید
پاسخ:تشکر.حتما دوست من.


صفايي
ساعت1:11---27 دی 1390
مطلي بسيار زيبايي بود.من كه لذت بردم.

خيلي خوب بود.اي .كاش ماها هم اين گونه فكر ميكرديم وعمل ميكرديم.پاسخ:به اميد آن روز.


ساسان جيگره
ساعت2:54---26 دی 1390
آقا اينارو مينويسي ما شرمنده ميشيم.

ماها كه بنده هاي بي لياقتي هستيم

خدا خودش بهمون لطف ميكنه.پاسخ:دشمنت شرمنده بشه.خدا حتما بهت لطف داشته که کشوندتت به یه جایی که بتونی باهاش ارتباط برقرار کنی. موفق باشی.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: تـوکـل،تسـليم،امـيد،حکمت، داستــان،حـدیث،آیـــه، ،
:: برچسب‌ها: داستان درباره خدا, بندگی خدا, راه و رسم بندگی, خدا, داستان زیبا,